Werkwijze

Werkwijze:

Voor de eerste behandeling neem ik altijd de tijd om je te leren kennen,  eventuele klachten  te bespreken en samen de behandeling te bepalen.  Bij een sportmassage is het belangrijk meer van je achtergrond, eventuele eerdere klachten etc. te kennen.  Ook bij een (algehele) ontspanningsmassage is het goed om te weten of, en zo ja welke klachten er zijn, maar ook welke massage het beste bij je past. Stevig, minder intensief, of juist gericht op specifieke zaken, zoals de nadruk op nek/schouders of de (onder)rug. Met deze werkwijze kan ik de massage optimaal op jouw wens of klacht afstemmen. Hou dus rekening met wat extra tijd voor de eerste behandeling. Vooral bij sportmassage hoort bij het achterhalen van de klachten het volgende ‘stappenplan’:

  • Anamnese (informatie verkrijgen);
  • Inspectie (observatie);
  • Functieonderzoek. Het testen van de gewrichten en spieren door een actief onderzoek, passief onderzoek, weerstandstests en sporttests; De spieren worden getest/onderzocht op lengte, kracht en pijn. De gewrichten worden onderzocht op bewegingsuitslag (beperking), pijn, bewegingsverloop, eindgevoel en stabiliteit.
  • Palpatie (beoordelen van de structuren door te voelen);
  • Registratie (het noteren van de bevindingen).

Goed om te weten bij massage:

  • Neem altijd een douche of bad voor de massage.
  • Eet niet te veel voor een massage. Met een volle buik gemasseerd worden wordt vaak als onprettig ervaren.
  • Handdoeken, olie, massagetafel (op locatie) ; Deze heb ik altijd bij me. Heb je zelf een tafel die je wil gebruiken, laat het dan even weten. Ik werk met kwalitatief goede neutrale tussenstof (lotion of olie) die door bijna iedereen prima wordt verdragen.
  • Massageruimte (bij je thuis): Zorg voor een rustige ruimte waar er voldoende werkruimte is, die voldoende verwarmd is, en waar je ongestoord wordt behandeld. Zeker bij een ontspanningsmassage; neem de tijd.
  • Soms is het beter om helemaal geen massage te ondergaan, of rekening te houden met (gedeeltelijke, relatieve) ‘contra-indicaties‘.
  • Mocht je verhinderd zijn: Stuur ruim op tijd (24 uur) een bericht per mail, sms, whatsapp of bel even. Scheelt mij een onnodige rit, en jou de kosten die ik dan moet doorberekenen.
  • Betaling: Graag contant, ik heb (nog) geen mobiele pin.
  • Tijd: Zoals aangegeven; neem de tijd voor een massage. Bij specifieke sportmassages zoals het behandelen van de kuit(en) en/of hamstrings moet je al snel op een half uur behandeling rekenen. Bij een ontspanningsmassage van nek/schouders/rug en benen is een uur een goede tijdsindicatie.

Meer over sport- en ontspanningsmassage

Tarieven