Bewegen doe je niet alleen in de sportschool…

Uiteraard bezoek je regelmatig de sportschool, maar je kan veel meer doen. Leuk, effectief, nuttig, of alle drie!

Hieronder vind je 15 tips die je kunnen inspireren om van bewegen een integraal deel van je dag te maken.

  1. Pak altijd de trap in plaats van de roltrap of de lift.
  2. Als je vindt dat je best wel iets vaker zou mogen stofzuigen, doe het dan.
  3. Wandel of fiets naar de supermarkt. Kun je niet alle boodschappen dragen? Ga dan een keertje extra boodschappen doen (opnieuw lopend of fietsend).
  4. Maak na het eten een lekkere wandeling met de hond, je partner of een vriend(in).
  5. Maak tijd om de zolder, garage, kelder of schuur op te ruimen.
  6. Koop een stappenteller en stel jezelf ten doel om minimaal 10.000 stappen per dag te zetten.
  7. Speel met kinderen, til ze op, ga ermee voetballen, speel tikkertje. Je blijft jong en je wordt gratis fit!
  8. Stap bij goed weer een halte eerder uit de bus, tram of metro. Loop de rest naar je werk of naar huis.
  9. Pak thuis eens een klusje op, zoals het opknappen van de slaapkamer of het aanleggen van de tuin.
  10. Ga op zoek naar actieve uitstapjes, zoals fietsen door het platteland, wandelen in het bos, dansen in een club of een dagje stevig shoppen.
  11. Tuinieren is een geweldige manier om meer beweging te krijgen. Nog beter: verbouw je eigen groente! Lekker intensief, rustgevend en heel gezond.
  12. Klussen bij een vriend(in) of familielid is niet alleen aardig, je krijgt ook meteen flink wat beweging.
  13. Ren, steeds als je naar het toilet gaat, even een minuutje op de plaats. Ook op je werk!
  14. Trek je hardloopschoenen aan en ren lekker een rondje in de buurt.
  15. Vervang het boek of tijdschrift op de bank voor een audioboek of podcast. Met oordopjes in je oren kun je wandelen, fietsen, schoonmaken, noem maar op.
,